divendres, 24 d’octubre del 2008

MANIFEST PROFESSORAT IES LA COSTERA

COMUNICAT

Davant la situació de caos i incertesa causada per la implantació de la nova assignatura d'EpC en el present curs escolar, així com de diverses decisions adoptades per la Conselleria d'Educació en els últims dies, els sotasignats, components del Claustre de Professors de l'IES la Costera de Xàtiva, manifesten el següent:


1. Que la dita situació ha sigut creada voluntàriament per l'actitud de la Conselleria d'Educació i la Generalitat davant d'una assignatura de nova implantació aprovada per les Corts Generals i prevista en la LOE (Llei Orgànica de l'Educació de 2006). La decisió d'impartir EpC en anglés no és sinó una clara i basta utilització del sistema educatiu, dels professors, dels alumnes i dels seus pares per a exercir la confrontació política. Algú s'imagina, si no, impartir les matemàtiques o la religió en anglés en 2ESO aquest curs i de colp? És lamentable que no hi haja recursos econòmics per a ampliar la plantilla d'Anglés en primària i sí que hi haja recursos il•limitats per a contractar innecessàriament professorat nou per a aquesta assignatura.

2. No estem en contra de la introducció del trilingüisme en qualsevol assignatura. Però amb orde i principis pedagògics. Qualsevol actitud raonable i coherent començaria per introduir-la en Primària i anar estenent el seu ús en cursos posteriors, assegurant-se així la competència idiomàtica dels alumnes i el seu aprofitament escolar. La precipitació amb què hi ha actuat la Conselleria d'Educació ve a reforçar l'ús indegut de l'organització escolar per a altres fins no pedagògics.

3. Entenem que la defensa del trilingüisme realitzada pel conseller Font de Mora per a justificar la situació d'EpC, és populista i demagògica, alhora que tracta d'emmascarar la verdadera situació que es dóna en els centres educatius: absència de mestres d'anglés en els primers nivells d'ensenyança, a causa de la falta de pressupost econòmic, i escassa inversió en els mitjans necessaris per a afavorir l'adquisició d'una nova llengua.


4. Respecte de la “ocurrencia” de dedicar dos professors/es (un d'Anglés i un altre de CCSS o Filosofia) a impartir l'assignatura, creiem que el professorat d'Anglés no és cap “vehicle” per a impartir una assignatura que no és pròpia del seu departament. La funció del professor d'anglés és ensenyar aquest idioma, no ser utilitzat per un altre departament per a ensenyar una altra assignatura, realitzant les funcions d'un intèrpret/traductor/vehiculador, funcions per a les quals no tenen mitjans i formació específica. Per això, entenem, que la dita matèria hauria de ser impartida en una de les dues llengües vehiculars de la Comunitat Valenciana: el valencià o el castellà.


5. El nostre Projecte de Centre no ha previst ni preveu, de moment, la sol•licitud per a impartir cap assignatura en anglés. Aquesta situació, per tant, ha creat un conflicte pel que fa a la nostra iniciativa i autonomia com a centre i com a professionals docents, drets reconeguts en la legislació vigent.

6. La Conselleria d'Educació, a través de la Inspecció Educativa, en el seu interés perquè les classes d'EpC s'impartisquen en anglés, ha sotmés a interrogatoris, amenaces d'expedient i pressions de tot tipus a juntes directives i professors, actuant més com una “comissaria política” que com a garant dels professionals de l'ensenyança.

Per tot això, ACORDEM:


Sol•licitar a la Generalitat Valenciana la modificació de les Ordes i Resolucions referides a l'assignatura EpC en el sentit de la seua impartició en una de les dues llengües oficials de la nostra Comunitat.

Manifestar el nostre suport i solidaritat amb els equips directius, professors i professores que hagen sigut amenaçats per la Inspecció Educativa precisament per defendre el que considerem just, raonable i pedagògic.

Recolzar els manifests, mobilitzacions i accions mampreses recentment per la Plataforma en Defensa de l'Ensenyança Pública.

Instar, per la seua incompetència manifesta en dirigir la Conselleria d'Educació i la seua habilitat en crear problemes on no n'hi ha, la dimissió del Conseller d'Educació Font de Mora.

Comunicar aquests acords a tota la Comunitat Educativa, als mitjans de comunicació, al Conseller d'Educació i al President de la Generalitat.


Xàtiva, 22 d'octubre del 2008