divendres, 12 de desembre del 2008

El BLOC de congrés


Em vaig ficar en política perquè estime el meu país. Per a deixar-ho clar, quan dic el meu país dic el País Valencià. Des de xicotet, i potser al principi no ho tenia clar perquè sentia missatges contradictoris, però quan em vaig fer gran ho vaig entendre tot. Vaig entendre que vivia en un país al qui li volien llevar l'identitat i la llengua, amb la connivència de molta gent d'ací. Desprésvaig veure que estava contínuament discriminat pel govern central. La història de perquè em sent d'esquerres és un poc diferent, però tot va junt. També vaig conéixer gent de Catalunya i hi vaig viure, i vaig sentir-me prop a ells. Quan vaig tornar al País Valencià vaig decidir afiliar-me al BLOC. No podia tindre les coses tan clares i després no trobar un mitjà per fer-les realitat. Aquests dies he tornat a escoltar el darrer concert de Llach i m'hi sent identificat en allò que diu que el nostre poble no està fet ni per conquestes ni per ètnia, sinó per gent de pas, i així és millor perquè som el que som perquè ho volem ser, i hem d'exercir contínuament la nostra voluntat de ser. No entraré en discusions sobre el sexe dels àngels, ja sé que ell parla dels Països Catalans (encara que la majoria dels que ixen escoltant el concert pensen que només parla de Catalunya), i em sembla molt bé. Pense el que diu en els estatuts del BLOC, que refrendaran aquest congrés: el primer objectiu del BLOC és 'l’assoliment de la plena sobirania nacional del poble valencià i la seua plasmació legal mitjançant una Constitució valenciana que contemple la possibilitat d’una associació política amb els països amb els quals compartim una mateixa llengua, cultura i història'. Crec que està ben clar i és el camí, relació amb la resta de països en peu d'igualtat. I escric tot aquesta filípica, que no m'agrada molt fer-ho pel que es comenta sobre l'entrevista de Morera en Vilaweb, i si la ponència política, el blaverisme i altres. La política és la forma de fer realitat els somnis de molts, encara que algú traeix l'objectiu i només vol un tros de poder amb l'excusa de defendre unes idees. Però és el risc. És més senzill quedar-se en casa i despotricar, mentre els partits espanyols guanyen eleccions, la nostra llengua perd batalles i l'espanyolisme guanya adeptes. Si algú dubta de coses que puga posar en els documents del congrés, i són públics, estan en la web del BLOC, que confie en la democràcia d'aquest partit, molt major que en altres, i en el congrés no eixirà cap barbaritat, perquè la gent no voldrà. I ja ho vaig dir, es pot discrepar dins d'aquest partit, i també fora, i cadascú pot fer el que vullga, votar-nos, votar a partits que no trauran mai res o votar al PSOE (supose que no em llegeix cap pepero), però doneu-nos l'oportunitat de fer realitat tants somnis. Doneu-nos l'oportunitat d'intentar fer que aquest país siga un país normal, i açò només ho pot fer la gent del BLOC, que no depén de ningú, que proclama clarament quina és la seua nació, i que, com les nostres regidores quan van prometre el seu càrrec, no obliden posar per davant els drets nacionals del poble valencià.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Podem dir-ho més fort, però no més clar. On cal signar, Joanjo?

Anònim ha dit...

"Doneu-nos l'oportunitat d'intentar fer que aquest país siga un país normal, i açò només ho pot fer la gent del BLOC, que no depén de ningú"
Amb aquesta fatxenda quin país aneu a construir? Sou els "únics" que ho podeu fer? No depeneu de ningú? Estàs segur? D'entrada depeneu de les urnes i això és una gran dependència. Vas a negar que quan dissenyeu els programes i les campanyes electorals no tireu mà dels estudis d'opinió, on s'ensenya allò de "aquest sector de la població se sent més espanyol que valencià, aquest altre igual d'espanyol que valencià..."? No ho negues perquè qui açò escriu va participar a una reunió, fa uns deu anys, on estaven damunt la taula aquells estudis i en funció d'ells es va fer "el discurs" que tindria el Bloc a les eleccions d'aleshores.
Farieu millor si tinguereu una visió més modesteta de vosaltres mateixos. El país, si se li pot dir així, segueix viu gràcies als col·lectius i associacions i moviments socials que han mantingut la crítica.
Et recorde algunes reunions de "les nostres regidores" amb empresaris que estan malmetent el territori? Millor que mirareu cap endins i treballareu l'humiltat.
Un de la Costera

Lluís-Antoni Navarro Cucarella ha dit...

Llegiu bé els estatuts que en el capítol de les Federacions Comarcals i Governacions ha desaparegut la Costera.

Toni Cucarella

Anònim ha dit...

Un any nou és com un full abans de ser encetat: lluny de ser una terra erma, és la possibilitat de redreçar el fil de la nostra història, de lliurar-nos a l’esperança de canviar l’argument allí on ens convinga, de mantenir el compromís per la paraula. Que no ens falte inspiració per l’any que comença! Bon any nou!

Anònim ha dit...

Per cert, Antoni té raó. La Costera no hi apareix. Errada involuntària, fruit del subsconscient d'algú?

josepmanel

Joanjo Garcia Terol ha dit...

Ho mirarem i si és cert farem una esmena, clar.